Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pravidelný pohyb a jeho vliv na vývoj dětí s mentálním postižením
Vaňková, Klára ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného souboru cviků pro žáky s mentálním postižením, navštěvující základní školu speciální. Soubor cviků bude využíván, jako každodenní rozcvička, kterou budou mít děti zařazenou před začátkem vyučování ve společenské místnosti. Rozcvička bude probíhat vždy ve stejný čas na stejném místě, aby si děti snadněji vytvořily pohybový návyk. V rozcvičce se zaměřím zejména na problémové partie žáků, jako jsou svalové dysbalance, ochablé a zkrácené svaly zad. Tyto problémy vychází z dlouhodobého sezení ve školních lavicích, ale také z odlišné stavby těla těchto dětí. Musím však brát v potaz zdravotní stav žáků a jejich mentální úroveň, aby byly schopni cviky vůbec provést. Proto je nezbytné výběr cviků konzultovat se zkušenými pedagogy a prostudovat odbornou literaturu. Cviky by měly sloužit k vytvoření pohybového návyku a zlepšit jejich motorické schopnosti a dovednosti, zároveň také napravit svalové dysbalance. Úkolem cvičenců bude samostatně zvládnout soubor cviků a vytvořit si pohybový návyk. Pro snadnější zapamatování rozcvičky budou cviky doplněny o říkanku, která děti provede celou testovou baterií. V průběhu testování budu zaznamenávat, zdali testovaní říkanku již zvládají samostatně bez nápovědy, a zdali jsou schopni soubor cviků provést samostatně ve správném...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.